پرسش های متداول

.:: پرسش های عمومی ::.

------------------------------------

چگونه به آکادمی اتوسیستم اعتماد کنم؟

آکادمی آموزشهای الکترونیکی اتوسیستم، تحت پوشش گروه فنی، مهندسی اتوسیستم فعالیت می کند که بیش از 8 سال سابقه ارائه خدمات فنی، مهندسی و آموزشی در صنایع مطرح کشور دارد. این گروه توسط جمعی از دانش آموختگان رشته برق مدیریت و راهبری می شود که اغلب آنها از فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاههای مطرح کشور می باشند. با نگاهی به سوابق مدیران و اساتید ما، بیشتر نگرانی های شما بر طرف خواهد شد.

کلیه فعالیت های ما مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. سایت ما دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد و در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده است. سیاست های ما بگونه ای تدوین شده است که اعتماد شما عزیزان را جلب نماید.


آیا آموزش مجازی برای من مناسب است؟

آیا به كامپیوتر و اینترنت دسترسی دارید؟ آیا فکر می کنید در استفاده از اینترنت، کامپیوتر و ایمیل خوب عمل می کنید؟ آیا شما در مدیریت زمان خود خوب عمل می کنید؟ آیا فرصت كافی برای حضور در كلاسهای فیزیكی را ندارید؟ آیا در شهری زندگی می كنید كه دسترسی به امكانات آموزشی ندارید و برای شركت در یك دوره آموزشی مجبورید مسافرت بین شهری داشته باشد؟ آیا در شهری مثل تهران زندگی می كنید و مسافرت های درون شهری نیز برایتان دشوار است؟ آیا قدرت پرداخت شهریه كلاسهای فیزیكی را ندارید؟

اگر پاسخ شما به بیشتر سوالات بالا مثبت است، مطمئناً آموزش مجازی می تواند برای شما مفید باشد.


تفاوت‌های عمده سیستم آموزشی مجازی با روش های آموزشی دیگر مانند آموزشهای مولتی مدیا در چیست؟

تفاوت عمده آموزشهای ارائه شده در آكادمی اتوسیستم با مدیا های ذخیره شده مانند آموزشهای مولتی مدیا در این است که به علت آنلاین بودن کلاس‌ها دانشپذیر تعامل کاملی با استاد دارد و می تواند ضمن مشاركت در بحث های علمی مطرح شده در كلاس، سوالات خود را بصورت زنده از استاد بپرسد. همچنین امكانات ارائه شده در سیستم مدیریت یادگیری(سایت آكادمی) مانند: فایلها و اسلایدهایی كه استاد برای دانلود قرار می دهد، آزمونها، كتابخانه مجازی، نظر سنجی، بخش چت، بخش ارتباط با استاد و ... در افزایش اثر بخشی آموزش تاثیر به سزایی دارد.


شهریه دوره ها در چه سطحی است؟ آیا شما خدمات رایگان هم ارائه می دهید؟

دوره های ما شهریه ای به مراتب پایینتر از دوره های فیزیكی دارند. به عنوان مثال دانشپذیر می تواند در دوره آموزشی "طراحی مدارك مهندسی كنترل و ابزار دقیق" به مدت 14 ساعت، با هزینه ای حدود 65 هزار تومان ثبت نام نماید و علاوه بر حضور در كلاسهای مجازی، در انتهای دوره گواهینامه پایان دوره، فیلمهای ضبط شده كلاس و پكیج آموزشی مربوطه را (كه خود بسیار ارزشمند است) دریافت كند. در صورتی که جهت آموزش فیزیكی آن این مبلغ بصورت میانگین حدود 300 هزار تومان می باشد.

وبینارها و کارگاههای تخصصی کوتاه مدت که عموماً یک یا دو جلسه دو ساعته می باشند بصورت كاملاً رایگان برگزار می گردند.


آیا اگر در دوره ای ثبت نام كنم و دوره به هر علتی برگزار نشود شهریه پرداختی عودت داده می شود؟

بله، شهریه واریزی شما تا زمان برگزاری كلاس نزد ما بصورت امانت است و در صورتی كه تعداد افراد شركت كننده در دوره به حدنصاب نرسد كل مبلغ عودت داده می شود.


آیا امکان خریداری دوره های آموزشی آکادمی اتوسیستم در قالب بسته های آموزشی بصورت آفلاین وجود دارد؟

ارائه محتوای دوره و فیلم های ضبط شده کلاس در قالب بسته های آموزشی، ممکن است بسته به سیاست های آموزشی که برای دوره لحاظ می شود و تصمیم استاد مربوطه ممکن باشد. اما به هر حال برای همه دوره ها امکان پذیر نیست. جهت اطلاع از جزئيات بسته های آموزشی و خرید آنها از فروشگاه آنلاين اتوسیستم بازدید فرمایید.


آیا در پایان دوره فیلم های ضبط شده کلاس برای من ارسال می گردد؟

بله، در پایان دوره فیلم ضبط شده کلاسها به همراه یک بسته آموزشی برای دانشپذیران ارسال می گردد. مگر اینکه استاد مربوطه اجازه انتشار فیلم های ضبط شده کلاس را به ما نداده باشد.


آیا اگر نتوانم در برخی از جلسات کلاس حضور پیدا کنم امکان مشاهده کلاسهای برگزار شده برای من فراهم است؟

بله، کلیه کلاسهای آنلاین ضبط می گردد و اگر شما به هر دلیلی امکان حضور در کلاسی را نداشتید می توانید فیلم ضبط شده آنرا مشاهده نمایید.


آیا امكان دانلود فیلم های ضبط شده كلاسها وجود دارد؟

خیر، این امكان وجود ندارد ولی شما می توانید هر چندبار بصورت نامحدود فیلمها را از طریق سایت مشاهده كنید.


برای استفاده از کلاس آنلاین چه پیش نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز است؟

برای آشنایی با الزامات نرم افزاری و سخت افزاری کلاسهای آنلاین اینجا کلیک کنید.


حداقل سرعت اینترنت مورد نیاز برای اتصال به کلاس های آنلاین چقدر است؟

برای استفاده از کلاس ها لازم است دانشپذیران با حداقل سرعت اینترنت 128 کیلو بیت بر ثانیه به اینترنت متصل شوند. توجه داشته باشید که این حداقل سرعت پیشنهادی است اما توصیه می کنیم در صورت امکان سرعت اینترنت خود را ارتقاء دهید. لازم به ذكر است نرم افزار وب کنفرانس این ویژگی را دارد که کیفیت نمایش را برای سرعت های مختلف تنظیم نماید، همچنین کاربران با سرعت اینترنت 128 کیلوبایت بر ثانیه نیز اکثرا بدون مشکل در وبینارها شرکت کرده اند.


آیا آکادمی آموزشهای الکترونیکی اتوسیستم مدرک معتبری ارائه می‌دهد؟

توجه داشت که هدف اصلی و فلسفه وجودی دوره های آموزشی ما افزایش سطح تخصص شما و به تبع آن كمك به ارتقاء شغلی شماست و همانطور که همگان اذعان دارند گواهینامه ضمانتی برای دانشی که فراگرفته اید نخواهد بود. بنابراین توجه صرف به مقوله گواهینامه توصیه نمی شود. با این حال به دانشپذیران در انتهای دوره گواهینامه اعطا می گردد.

ما اعتقاد داریم اعتبار مدرک تا حد زیادی به دانش مدرسین و محتوای آموزشی ارائه شده بستگی دارد. مدرک پایان دوره الزاماً به همه دانشپذیران اعطاء نمی شود و فقط آندسته از عزیزانی که موفق به کسب حدنصاب نمره علمی شوند، مدرک پایان دوره را دریافت می کنند. برای مشاهده نمونه گواهینامه پایان دوره اینجا كلیك كنید.


ارزیابی پایان دوره چگونه انجام می شود؟

ما برای ارتقاء ارزش مدرکی که ارائه می دهیم، سیاست های سخت گیرانه ای برای ارزیابی دانشپذیران در پیش می گیریم. ارزیابی نهایی بطور كلی شامل موارد زیر می شود:

1- میزان حضور دانشپذیر در کلاس 2- مشارکت در بحث های مطرح شده در کلاسها 3- انجام تمرینها و تكالیفی كه استاد در طول دوره تعیین می كند 4- آزمون نهایی كه بصورت آنلاین برگزار می گردد.


آیا می‌توانم پس از ثبت نام در دوره انصراف دهم؟

بله، شما می توانید تا قبل از برگزاری جلسه دوم دوره، اگر از كیفیت دوره راضی نبودید از شركت در دوره انصراف دهید. در اینصورت كل مبلغ شهریه شما عودت داده می شود.


چرا در هنگام ثبت نام اطلاعات شخصی همچون نام و نام خانوادگی، شماره موبایل، آدرس پستی و... دریافت می شود؟

نام و نام خانوادگی و آدرس دقیق پستی کاربران برای صدور گواهینامه پایان دوره لازم است. شماره موبایل و آدرس ایمیل نیز برای ارسال پیامک و ایمیل اطلاع رسانی دریافت می شود. برخی از اطلاعات اختیاری است كه به ما جهت برنامه ریزی بهتر برنامه های آموزشی كمك خواهد كرد. آكادمی آموزشهای الكترونیكی اتوسیستم متعهد می شود كه حریم خصوصی کاربران را حفظ کند، و از اطلاعات شخصی شما جهت مقاصد تجاری و تبلیغاتی استفاده نخواهد كرد.


من هنوز نمی توانم به آموزش مجازی اعتماد كنم چه باید بكنم؟

در ابتدا توصیه می كنیم نمونه دوره ها و وبینارهای برگزار شده توسط آكادمی را كه بصورت رایگان در سایت قرار گرفته است مشاهده كنید. اگر باز هم قانع نشدید می توانید درخواست دهید تا امكان حضور شما در یكی از كلاسهای آنلاین فراهم شود.


من توانایی مالی پرداخت شهریه دوره ها را ندارم چه باید بکنم؟

در این شكی نیست كه یكی از اهداف ما برای راه اندازی این سیستم آموزشی كسب درآمد است اما وقتی بحث آموزش مطرح می شود نوع نگرش اقتصادی تغییر می كند. ما نمی خواهیم به هر قیمتی از راه آموزش كسب درآمد كنیم و اعتقاد داریم آموزش هنوز هم مقدس است و باید این قداست حفظ شود. پس لطفآ خجالت نکشید! چرا كه هر فردی ممکن است در زمانی مشکلاتی داشته باشد. به راحتی با ما تماس بگیرید ما در صورت امكان تخفیف ویژه ای برای شما در نظر خواهیم گرفت. سیاست ما احترام به كرامت انسانها و اعتماد به آنهاست، لذا در قبال ادعای شما هیچگونه مدركی نمی خواهیم. ما می خواهیم فرهنگ اعتمــــــــــــــــاد به خدمات تحت وب را نهادینه كنیم.


آیا من می توانم به عنوان مدرس دوره های مجازی، با شما همکاری داشته باشم؟

بله اگر شما مدرس دوره ای هستید و به آموزش تحت وب علاقه مندید می‌توانید از طریق این فرم اعلام آمادگی کنید.


.:: پرسش های مربوط به حضور در كلاسهای آنلاین ::.

-------------------------------------------------------------------------

من بخش الزامات سخت افزار و نرم افزاری را مطالعه كرده ام و همه نرم افزارهای مورد نیاز را نصب نموده ام اما باز هم در ورود به كلاس مشكل دارم!

این مشکل در برخی موارد برای دانشپذیرانی که از اینترنت شاتل استفاده می کنند بوجود می آید. برای رفع این مشکل با واحد NOC شاتل تماس گرفته و عنوان كنید كه برای ورود به كلاسهای مجازی مشكل دارید.


چگونه می توانم قبل از ورود به كلاس آنلاین، از رعایت شدن همه الزامات نرم افزاری مطمئن شوم؟

شما می توانید با کلیک بروی تصویر زیر از نصب بودن تمام نرم افزارها و حتی سرعت و کیفیت برقراری اتصال اینترنت خود اطمینان پیدا کنید:

تست الزامات نرم افزاری كلاس مجازی

- اگر در مرحله اول متوقف شدید(نصب افزونه فلش پلیر بروی مرورگر مورد نظر) :
از طریق بخش الزامات سخت افزاری و نرم افزاری ، افزونه فلش پلیر را بر روی رایانه خود نصب نمایید.

- اگر در مرحله دوم متوقف شدید(عدم باز بودن پورت 1935) :
مشکل باز نبودن پورت 1935 می باشد. شما احتمالاً از كامپیوتر محل كار یا تحصیل خود برای اتصال به كلاس استفاده می كنید. لذا از مدیر شبكه بخواهید كه در صورت امكان این پورت را باز كند. در غیر اینصورت با سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.

- اگر در مرحله سوم متوقف شدید(سرعت اتصال به اینترنت) :
مشکل از سرعت اتصال به شبکه اینترنت می باشد. لطفا از اتصال اطمینان حاصل نموده و سپس با سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.

- اگر در مرحله چهارم متوقف شدید(عدم نصب افزونه Adobe Connect) :
از طریق بخش الزامات سخت افزاری و نرم افزاری ، افزونه Adobe Connect را بر روی رایانه خود نصب نمایید.


من هنگام برگزاری کلاس، صدای استاد را بصورت منقطع دریافت می کنم!

در رابطه با این مشكل می توان گفت كه بطور كلی در 99 درصد موارد مشكل از سمت رایانه دانشپذیر است. یك اصل كلی وجود دارد كه اگر فقط یك نفر از دانشپذیران در اتصال به كلاس و شنیدن صدای استاد مشكل نداشته باشد، مشكل از سمت كاربران است. به هر حال برای رفع این مشكل می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول: بررسی سرعت اتصال به اینترنت

در گوشه بالا سمت راست صفحه كلاس، مطابق با شكل زیرنوار سبز رنگی وجود دارد كه وضعیت اتصال شما به اینترنت را نشان می دهد. در بهترین حالت این نوار باید بصورت كامل سبز باشد(مانند شكل) اما اگر بخشی یا تمام این نوار سفید بود نشان می دهد كه اینترنت شما سرعت مناسب جهت اتصال به كلاس را ندارد. شاید ساده ترین راهی كه به نظر می رسد این باشد كه یكبار مودم خود را خاموش/روشن كنید اما اگر باز هم این مشكل پابرجا بود با پشتیبانی اینترنت تماس بگیرید و این مشكل را مطرح نمایید.

وضعیت سرعت اتصال به اینترنت

مرحله دوم: Pause کردن تصویر استاد(هنگام فعال بودن وب کم)

برای انجام این کار موس را در پایین گوشه سمت راست تصویر استاد نگه داشته و بر روی Pause کلیک نمایید.(در صورتی که پهنای باند اینترنتی مناسبی در اختیار ندارید این عمل در بهبود کیفیت صدا، موثر خواهد بود)


چگونه می توان صدا و میکروفن و کیفیت آنها را در حین برگزاری كلاس آنلاین تست کرد؟

برای تست صدا، میکروفن، کیفیت و بررسی صداهای محیطی، می بایست در نرم افزار از طریق منوی Meeting، بروی گزینه Audio Setup Wizard كلیك كنید.

تنظیمات صدا در كلاس آنلاین

و از طریق پنجره باز شده پس از گذراندن مراحل مختلف تست، از صدا، میکروفن و... اطمینان حاصل فرمایید.

پنجره audio setup wizard


چگونه می توانم سوالاتم را بصورت صوتی از استاد بپرسم؟

برای صحبت در كلاس آنلاین باید مطابق با مراحل نشان داده شده در شكل زیر، در گوشه پایین سمت چپ صفحه بر روی آیكن Raise Hand كلیك نمایید تا استاد یا پشتیبان كلاس به شما اجازه صحبت بدهند. پس از وصل شدن میكروفن، یك شكل میكروفن در كنار اسم شما ظاهر می شود. در این حالت شما باید بر روی شكل قفل در گوشه پایین سمت چپ صفحه كلیك نمایید و صحبت كنید.

Raise Hand


وقتی در قسمت چت با زبان فارسی تایپ می كنم، نوشته ها بصورت بهم ریخته نمایش داده می شود!

برای رفع این مشكل باید هنگام تایپ حرف ی از كلید تركیبی Shift+X استفاده نمایید. اگر اینكار برای شما مشكل است می توانید بصورت فینگلیش تایپ كنید.

آخرین تغییر: دوشنبه، 3 آذر 1393، 9:21 عصر